Vi börjar med en standard Lynx Boondocker 2012. Skotern levererades av min nya samarbetspartner Sixten Nilssons Motorservice i Boden.
Jag börjar alltid med att riva isär hela skotern, allt ska kollas. Jag efterdrar varje bult och skruv.
Boggin byggs om och förstärkas.
En ny starkare centerdämpare monteras.
Jag bygger om framsvingen så att jag kan montera dit två balataremmar.
Mattan jag kommer köra med levereras av Skotergrarage i Överkalix. De säljer skotermattor och mycket annat skoterrelaterat. De utför service på skotrar och är väldigt duktiga.
Hela lysbubblan byts ut och jag monterar en crosshuv som Luleå autolack har lackat.
Orginalskidorna snör vi på tippen. Ett par C&A Pro skidor ska göra att jag kommer mig igenom kurvorna på bästa sätt.
Framvagnen förstärks och ett bukskydd nitas fast.
Variatorerna får sig en försäsongskalibrering från Speedtech.
Speedtech är ett företag som ställer upp och hjälper mig med allt från variatorer till remdrift. Speedtech är som en godisaffär för skoternördar som mig. Jag kommer iår att åka med remdrift istället för en traditionell kedja och då börjar man med att rensa hela kedjehuset.
Dit med nya drev.
En kevlarrem och en ny sträckare som även förstärker upp kedjehuset sätts dit.
Skotern börjar nu se ut som en skoter igen men dock lite tråkig.
Jag fick en tidig julklapp från min vän och tillika ägare av Speedtech i Skellefteå i form av ett dekalkitt.
Jag och Lalle har varit ut på en tremila tur och man blir inte mindre taggad på att ställa sig på startlinjen med likasinnade där alla ska vara först fram till första kurvan.
Ett stort tack till alla som har varit med och byggt min Racer och alla sponsorer som gör detta möjligt för mig.
Johan och Jocke
Kekke och Lalle
Nu kör vi:)
lördag 17 december 2011
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar